LaGu TeMa BlOg AkU....

SeBelUm korang BacA Blog Aku Ni....Inilah LagU tema Blog Aku...pasang SpeAker...taK paham Kalu...BacA LiRik ni...NyanYi Sama-Sama....


This is my blog,
My way,
My mind,
My say,
If you don't like it,
Get out go away,
Cause this is my site,
My crib,
My likes,
If you don't like it,
Get out of my site,
A place where I can hang out, (uh-huh)
A place where I can shout out, (my thoughts)
All the feelings I keep inside, (uh-huh)
I post it all on this site. (oh my god)

OK! Well welcome to my blog,
urm.. u r a visitor,
please leave ur initials
Thank you, come again!

Wednesday, August 4, 2010

Kawan = Sahabat?....sama ke?

hahaha...i'm back...lamanye aku tak post ape2 kat blog ni..bukan takde cite..banyak..but no time for this. Once aku open je blog ni..aku menguap..so tutup balik..simpan cite2 sensasi. Topik arini, aku nak cite pasal erti kawan...sama ke dengan sahabat? bertahun lamanya aku cuba pahamkan benda ni, dan masih aku tetap di pendirian aku..NOP.. kawan boleh beli..sahabat takleh..kawan ni ko senang dapat..kenal je..dah jadi kawan..belanja je minum..lagi la jadi kawan..tapi time ko susah..mana pegi nye kawan? takyah susah2..sebut nak pinjam duit je..lari la kawan..tak pun mcm2 alasan akan kuar..tu la bezanya kawan n sahabat.. dan aku pernah test benda ni..dah ternyata bezanya. Aku akan naikkan pangkat seseorang kawan tu jadi sahabat bila :

1) Dia simpan rahsia aku
2) Dia sedia hulurkan bantuan bila aku susah dalam apa cara sekalipun...tak semesti aku nak pinjam duit, dia tak mampu, dah tak kira sahabat...pertolongan ada dalam mcm2 bentuk..
3) Tau perangai aku...sentiasa respek apa yg aku buat n bukan kritik aku...
4) Tak gunakan aku bila perlu..dah tak berguna..hilang..
5) Gunakan kejayaan aku sbg perangsang untuk berjaya gak..bukan jeles...
6) Tau menghargai nilai persahabatan...dan sedar diri...sahabat tu pendengar setia..yang mendengar bertahun2 lamanya..tak boleh diganti dengan mudah
7) Boleh terima perangai aku ni sebagai satu keunikan..seronok ke kalau sume kawan perangai sama..biar berVariety..ada senyap..ada bising..ada skema..ada pak lawak..itulah penghibur hidup seharian..

bila dah jadi sahabat...in return...aku akan balas yang sama..insyaallah..tapi tak semua sahabat akan dapat benda yg sama..yg tak samanya ialah rahsia..walaupun bergelar sahabat..ada gak benda bleh share..takleh share..bukan nak membeza bezakan sahabat...kesesuaian untuk tau rahsia kena tengok pada pendengarnya..

No comments:

Post a Comment