LaGu TeMa BlOg AkU....

SeBelUm korang BacA Blog Aku Ni....Inilah LagU tema Blog Aku...pasang SpeAker...taK paham Kalu...BacA LiRik ni...NyanYi Sama-Sama....


This is my blog,
My way,
My mind,
My say,
If you don't like it,
Get out go away,
Cause this is my site,
My crib,
My likes,
If you don't like it,
Get out of my site,
A place where I can hang out, (uh-huh)
A place where I can shout out, (my thoughts)
All the feelings I keep inside, (uh-huh)
I post it all on this site. (oh my god)

OK! Well welcome to my blog,
urm.. u r a visitor,
please leave ur initials
Thank you, come again!

Thursday, November 4, 2010

PeNgAjarAn Yg BeRulang Kali AkU daPaT


Baru-baru ni aku tengok satu rencana tentang kehidupan jatuh bangun seorang lagenda tanahair yang takkan ada pengganti..allahyarham P.Ramlee. Memang x dinafikan dia akan hidup lebih lama lagi kerana orang tak henti2 sebut nama dia..dan menonton filem dia yg berulang2 kat tv...orang pun tak jemu2 tgk. Bila aku tgk bio ni, mmg tak dinafikan betapa hebatnya dia..betapa susahnya dia jugak sbb berhadapan dgn pengarah2, wartawan yang menjatuhkan dia. Semuanya pasal hasad dengki diorang..sehinggakan P.Ramlee yang kaya raya..meninggal dunia dalam keadaan sangat daif. Dari situ pengajaran yg aku dapat...hasad dengki orang sekeliling mampu membuat kita merana...dari situ juga aku dapat..biarlah kita sebagai ketua keluarga meninggalkan isteri dan anak-anak dengan bekalan utk diorang meneruskan hidup. Bila kita dh xde..dah cukup membuatkan diorang menderita..tapi tanpa harta benda yg ditinggalkan..lebih menambah penderitaan. Aku ckp mcm ni sbb aku pun pernah melaluinya bila arwah abah aku meninggalkan aku masa aku kecik dulu. So yg penting skrg..sbg ketua keluarga..aku perlu bersiap sedia menyimpan utk masa depan diorang...aku perlua pastikan diorg berada dlm keadaan serba ckup samaada time aku hidup mahupun dah takde nanti..insyaallah.

1 comment:

  1. Besha...sungguh menyentuh perasaan...tetiba jer terpikir....

    ReplyDelete