LaGu TeMa BlOg AkU....

SeBelUm korang BacA Blog Aku Ni....Inilah LagU tema Blog Aku...pasang SpeAker...taK paham Kalu...BacA LiRik ni...NyanYi Sama-Sama....


This is my blog,
My way,
My mind,
My say,
If you don't like it,
Get out go away,
Cause this is my site,
My crib,
My likes,
If you don't like it,
Get out of my site,
A place where I can hang out, (uh-huh)
A place where I can shout out, (my thoughts)
All the feelings I keep inside, (uh-huh)
I post it all on this site. (oh my god)

OK! Well welcome to my blog,
urm.. u r a visitor,
please leave ur initials
Thank you, come again!

Wednesday, December 15, 2010

FiLeM WaYanG

Last 2 weeks aku pi tengok Ngangkung..not a bad movie to fill up my free time..biasalah cite MIG..mesti ramai pi tengok..penuh tu siut..aku dapat last 2 seats, nasib baik atas sekali..kalau depan sekali mau teleng kepala. So ape lagi cite menarik yang nak kuar? Kongsi ni macam best je...MIG lagi..

Sinopsis Filem Kongsi: Lu Langsi, Lu Mati

Filem KONGSI adalah filem aksi komedi mengisahkan penyiasatan ASP Shariff terhadap kes pembunuhan di kalangan kumpulan kongsi gelap di sekitar Kuala Lumpur. Kumpulan kongsi gelap ini terdiri daripada tiga kaum iaitu Melayu, Cina dan India yang selalu bergaduh selepas berlakunya sesuatu kes pembunuhan.

ASP Shariff akhirnya berjaya mengesan seorang pembunuh upahan bernama Tumulak yang terpaksa melakukan pembunuhan untuk menebus hutangnya. Pelbagai peristiwa berlaku disebabkan perbuatan Tumulak dalam usahanya menghuru-harakan kumpulan kongsi gelap itu.

ASP Shariff yang ditugaskan membanteras pergerakan kongsi gelap ini berhadapan dengan pelbagai cabaran dalam usahanya. Dia juga diugut apabila anak dan isterinya diculik.


Movie synopsis :
Horror movie, a fishing village used to be peaceful but the villagers find that their money is being stolen by an unknown person. Later they discover it is the work of Esah, a mystical creature ('toyol') with a guardian. Esah has been secretly visiting the home of Sutera (Eja) and Hashim (Hairie Othman) and their three kids, resulting in less stealing activity and his master's wrath. In the end, Esah turns violent and disaster awaits the whole village.



No comments:

Post a Comment