LaGu TeMa BlOg AkU....

SeBelUm korang BacA Blog Aku Ni....Inilah LagU tema Blog Aku...pasang SpeAker...taK paham Kalu...BacA LiRik ni...NyanYi Sama-Sama....


This is my blog,
My way,
My mind,
My say,
If you don't like it,
Get out go away,
Cause this is my site,
My crib,
My likes,
If you don't like it,
Get out of my site,
A place where I can hang out, (uh-huh)
A place where I can shout out, (my thoughts)
All the feelings I keep inside, (uh-huh)
I post it all on this site. (oh my god)

OK! Well welcome to my blog,
urm.. u r a visitor,
please leave ur initials
Thank you, come again!

Thursday, May 20, 2010

Hidup kena bermatlamat

Memang satu kenikmatan dan kesyukuran apabila kita mampu membuang tabiat buruk kita untuk kebaikan...seperti mahkluk2 lain terutamanya manusia, pasti akan ada kekurangan pada diri seseorang itu walaupun sehebat mana dia..dan aku tak lari jugak dari itu semua. Kadang2 bila dah buang yang buruk2 tu..ada benda2 buruk yang baru datang plak. Salah satunya sikap aku yang suka melenting apabila aku tak suka satu perkara tu...terutamanya kalau orang poyo dengan aku..tu sebab aku lebih suka dok diam2..buat benda tanpa perlu share dengan sesiapa..tapi sampai bila bah? Aku skrg ni kira slowly la mampu bertahan, berdiam diri apabila ada org test kesabaran aku..cuma kekadang tu terkeluar gak dari sempadan..kalau nak diikutkan..dulu aku lagi teruk..dok buat hal sendiri...sampai aku tukar motor rgv pembelian ibu pun senyap2..balik bawak rxz...wahh..pandai buat keputusan sendiri..umur baru 18 tawun..bukan pe..aku kalu dah nak..mmg nak..kalu bgtau kang..tak dapek..smpai mak aku konpius..dia ni keje nanti bleh ke dibawak berbincang...abisla geng2 opis aku kena interview masa mula2 diorang datang umah beraya dulu..pastu aku kalau marah..terasa..aku diam je..sampaikan org pn tak pasti aku terasa/marah dgn sapa..haha..padan muka..sapa makan garam, dia la rasa masin..
Sekarang ni aku dh ok la gak..tak mcm dulu..almaklumlah kita kena berubah ikut keadaan n untuk kebaikan semua orang disekeliling..nak plak dah jadi suami/bapa ni. Tanggungjawab memastikan segala kelengkapan; rumah,barang dapur,segala bil,pengangkutan dll cukup..dan aku hanya perlukan rest seperti main xbox, tenet & bersukan. Yang penting aku dok umah, anak bini nampak aku..daripada aku sosial hilang tah kemana..hahaha..kalau ada bajet, leh buat kawasan luar umah tu tempat berehat..ala2 bali gitu..untuk lepak mencari ketenangan..haha..supaya aku dapat atasi ujian2 kat diri aku ni oleh orang sekeliling..

1 comment:

  1. sokong2...hidup kite nie mesti ada matlamat.
    ape matlamat encik eh?

    ReplyDelete