LaGu TeMa BlOg AkU....

SeBelUm korang BacA Blog Aku Ni....Inilah LagU tema Blog Aku...pasang SpeAker...taK paham Kalu...BacA LiRik ni...NyanYi Sama-Sama....


This is my blog,
My way,
My mind,
My say,
If you don't like it,
Get out go away,
Cause this is my site,
My crib,
My likes,
If you don't like it,
Get out of my site,
A place where I can hang out, (uh-huh)
A place where I can shout out, (my thoughts)
All the feelings I keep inside, (uh-huh)
I post it all on this site. (oh my god)

OK! Well welcome to my blog,
urm.. u r a visitor,
please leave ur initials
Thank you, come again!

Tuesday, May 11, 2010

Panas...panas...

Hari bekerja....seperti biasa yang malasnya ialah perjalanan nak ke ofis, JEM. Aku sampai ofis harini pukul 8.20 dan disebabkan kelaparan, aku pi la kedai mamak sorang-sorang. Tetiba sampai plak kelibat mamat ni join aku..terkezut...sbb? sbb budak ni jarang nak breakfast pagi dan yg lagi terkezutnya dia sorang2 turun pi kedai mamak..unbelievable. Sapa lagi kalau bukan rakan seunit aku..Masa tu jam pukul 8.35..tengah dok lantak, tetiba dapat call plak dari office mate aku "BOS CARI"...adoi..time2 ni la cari aku..tak cukup dgn tu..time aku nak pi bayar (dlm kul 8.45)..bos call aku plak & aku jawab je..pe lagi...kena sekali la aku..dengan rakan seunit aku pun kena..padahal jarang dia turun..nak dijadikan cerita, ramai lagi yang hari2 pi breakfast, tapi harini tak pegi plak..selamatla diorang...tak pun bos tak ushar diorang..aku mmg tak gemar kerja dalam keadaan terlampau strict ni..aku spend 15 minit je, walaupun masuk keje kul 8.30, aku ni manusia dan aku admit silap aku tak breakfast sebelum kul 8.30..dah tak sempat nak buat camne. Tapi yang penting bagi aku, kerja aku siap, orang takde complain dan aku takde merugikan duit company...compare dengan orang lain yang berlakon kerja banyak tapi sebenarnya tak buat kerja pun..main game lagi adala sepanjang 8 jam dok kat ofis tu. Yang aku lagi panas, dengar cite plak rakan seunit aku ni (unit aku ni 2 orang je..aku n dia) nak kena transfer masuk unit lain..kononnya unit tu tak cukup man power..memang unit tu dari dulu priviledge lebih skit..dulu ex boss aku cakap kat aku " unit u ni takde benefit kat bank..so i takleh nak monitor..i kena fokus pada unit "TUT". aku panas la...ape unit aku ni takde benefit? meh aku jahanamkan application dalam unit aku ni...tengok korang melenting tak...ni nak kacau unit aku plak..kalau betul unit workload banyak gila, stayback la after office..ni tengok 5.30 dah balik..aku dulu unit 2 orang je...nak kena settle kerja..lewat malam pun tak balik lagi...jangan kata aku bujang la time tu..aku pun manusia gak..penat gak..tapi kat situ nampak camne kekurangannya... ni tak abis2 lagi...bikin wa panas betul..

2 comments:

  1. aikkk..panas btl nie...sabar je la besha..g sabah tukar nama jd sabarudin la..hehehe

    ReplyDelete
  2. kekeke...pe barang pi sabah..tak cukup mahal lagik tu dik

    ReplyDelete