LaGu TeMa BlOg AkU....

SeBelUm korang BacA Blog Aku Ni....Inilah LagU tema Blog Aku...pasang SpeAker...taK paham Kalu...BacA LiRik ni...NyanYi Sama-Sama....


This is my blog,
My way,
My mind,
My say,
If you don't like it,
Get out go away,
Cause this is my site,
My crib,
My likes,
If you don't like it,
Get out of my site,
A place where I can hang out, (uh-huh)
A place where I can shout out, (my thoughts)
All the feelings I keep inside, (uh-huh)
I post it all on this site. (oh my god)

OK! Well welcome to my blog,
urm.. u r a visitor,
please leave ur initials
Thank you, come again!

Wednesday, October 27, 2010

Kusut....?


KuSut..selalu dikaitkan dengan keadaan fikiran yang tidak tentu arah..atau berserabut...jugak keadaan pemakaian yang tak berapa proper..mcm baju kusut sebab tak iron ke...tapi kusut yang aku nak cite ni ialah pasal fikiran aku yg kusut melihat keadaan sekeliling yang tah hapa2...mostly berkait dengan perangai atau sikap orang2 disekeliling. Recently mcm2 kekusutan berlaku kat sekeliling aku... ada yang berpakatan sana sini pasal jawatan tinggi kat tempat aku kerja ni, soal perselisihan orang-orang disini yang pada awalnya adalah bersahabat..tapi kini banyak plak perbalahan, dengan perangai individu yang sendiri menyesakkan kepala dengan masalah yang sendiri cipta..dengan staff yang kusut memikirkan masa depan kat organisasi ni lepas dengar nak digabung dengan SME Bank. Apa pun yg aku perasan kat sini..bila berebutkan jawatan tinggi..biarlah berpaksikan niat nak memajukan organisasi dan perjuangkan hak orang bawah..bukannya untuk kepentingan poket sendiri atau sbb jawatan...kalau berpaksikan benda ni..aku tak kisah pun sapa je nak position tu..amikklah..aku nyokong..bila bercerita tentang perbalahan plak...soal perselisihan faham ni bagi aku perkara yg boleh diselesaikan dengan face2face...ingat satu je..kawan ok..simpan..kawan hampeh..buang je..menyemak. Pasal kepala semak disebabkan sendiri cari masalah..haaa...bab ni aku tak paham. Kalau sebelum ni ok..segalanya terurus..yang cari pasal n buat masalah tu sapa suruh? pastu kepala semak..betullah orang cakap..benda baik nak buat susah, tapi benda buruk cepat je. Pastu nak patah balik susah plak tu. Orang biarlah apa yang dibuat tu makin meningkat..barulah tandanya kita belajar dari pengalaman. Bukannya makin merundum..tak paham aku. Janganlah jadi orang bodoh yang tak pernah pandai..so dia tak tau apa pengertian pandai tu...berbanding orang pandai yang pernah jadi bodoh..so dia tau betapa bodohnya dia dulu..

No comments:

Post a Comment